De 30ste editie van Straten Volleybal Hoogersmilde is weer verleden tijd

Wij kijken terug op een goed geslaagd evenement gelukkig zonder blessures en met veel pret. Er waren 17 teams die deelnamen verdeeld over drie avonden. We hebben mogen genieten van veel spektakel en toewijding om elke wedstrijd te winnen.  Iedereen deed het op zijn eigen manier. Je zag spelers die met stoïcijnse rust elke bal speelden maar ook spelers die constant over het veld rolden om elke bal te redden. Ongetwijfeld waren er wel veel deelnemers die zich de volgende dag met blauwe plekken en spierpijn door het dorp bewogen. Ook waren er pogingen om de tegenstander af te leiden en uit de concentratie te brengen. Je zag familieleden en vrienden die samen of tegen elkaar speelden.  Hierbij werden de familie- en vriendschapsbanden even vergeten. Maar alles op een sportieve manier bij een super sfeer.

De “ eredivisie” die op vrijdagavond gespeeld werd was erg spannend. De winnaar van afgelopen jaar, Rijksweg 1, was vast beraden om ook nu weer kampioen te worden.  Dit heeft de Bosweg 1 echter niet laten gebeuren.  Met ondersteuning van oud inwoners is het ze gelukt de titel “beste straat” in de wacht te slepen. Toeval of niet maar tot zo’n  10 jaar geleden i was de Bosweg oppermachtig. Bijna altijd gingen zij met de eerste prijs naar huis. De geschiedenis van Straten Volleybal Hoogersmilde kunt u vinden op de site van www.svhoogersmilde.nl , link volleybal. Door oud inwoners dit jaar mee telaten spelen gingen de herinneringen en verhalen van vroeger rond. Zelfs een nu in Frankrijk wonend oud inwoner heeft de moeite genomen om te komen spelen.

Om ook de jeugd te betrekken is er  een “volleybalclinic” voor de kinderen van groep 4 t/m 8 gehouden. Evelien Stevens  ( speelster eredivisie CSE VC Zwolle) had samen met onze buurtsportcoach Arjanne ter Bork eenleuke programma voor de kinderen bedacht. Voor de deelnemertjes was het leerzaam, spannend en er waren leuke prijsjes te winnen.  Talent genoeg in Hoogersmilde en een goede toekomst voor het stratenvolleybal.

De betrokkenheid van iedereen en de oud inwoners in het bijzonder wordt erg gewaardeerd. Dit maakt het ieder jaar weer tot een sportief feest.

Dankzij de geweldige bijdragen van sponsors is in dit jubileumjaar niemand met lege handen naar huis gegaan. Alle deelnemers hebben een volleybal gekregen zodat ze meteen kunnen gaan oefenen voor volgend jaar. Want dat volgend jaar het voor de 31 ste keer georganiseerd wordt staat nu al vast.