Als je aan een nieuw volleybalseizoen begint ga je natuurlijk voor het kampioenschap. Wij spelen nu 2e klasse recreanten volleybal en ons doel is om in de 1e klasse te gaan spelen. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan en niet iedereen was ervan overtuigd dat we deze doelstelling dit jaar zouden halen. Na onze wedstrijd, tegen WIK3 uit Bovensmilde die we met 3-0 wonnen was het hele team overtuigd. Als je met 3-0 van WIK, een heel goed op elkaar ingespeeld team, kunt winnen moet je kampioen kunnen worden. Na de tweede wedstrijd werden we weer even met beide benen op de grond gezet, we verloren in Assen met 3-0 van Marsdijk1. Er was dus veel werk aan de winkel, stoppen met dromen maar eerst goed trainen. Dit vond ook onze nieuwe trainer en dat hebben wij geweten. Hij had geen medelijden met ons en dreef ons tot het uiterste. Het was hard werken op de trainingen, maar het heeft zijn vruchten afgeworpen. Er werd geen wedstrijd meer verloren. Op het einde was het nog even spannend omdat ook WIK3 een heel goed seizoen draaide. Doordat wij de onderlinge wedstrijden hadden gewonnen bleven we op de eerste plaats en was het kampioenschap al binnen met nog één wedstrijd te gaan. De laatste wedstrijd wisten wij ook met winst van twee punten binnen te halen en met totaal 29 punten was ons kampioenschap verzekerd.

Het bestuur van SVH heeft ons met mooie bosjes bloemen verrast en we zullen ons best doen om het volgend volleybal seizoen weer een bloemetje te verdienen. Wij willen graag nog onze scheidsrechters Jan Waninge, Wim Bruggink en Nicole Tol bedanken, want zonder scheidsrechter geen wedstrijd.

Dames 2 SVH volleybal recreanten